Thesis project in Sciences du sport et du mouvement humain
Under the supervision of Guillaume Laffaye and Gilles Uhlrich.
Ongoing thesis at université Paris-Saclay , under the authority of École doctorale Sciences du sport, de la motricité et du mouvement humain (Orsay, Essonne ; 2015-....) , in a partnership with Complexité, innovation, activités motrices et sportives (Orsay, Essonne ; 2010-....) (laboratoire) and Université Paris-Sud (1970-2019) (établissement de préparation de la thèse) since 01-10-2017 .
Comparative analysis of the practices of novice and expert teachers : the place of instrumentalisation in learning systems
Instruments (material and psychological) play an important role in the processes of education and in human learnings. The objective is to analyze the part of freedom that teachers grant to their students in the learning devices set up (phase of instrumentalisation), and it from questionnaires, of interviews, and self-confrontation.
Les instruments (matériels et psychologiques) jouent un rôle important dans les processus d'enseignement et dans les apprentissages humains. L'objectif est d'analyser la part de liberté que les enseignants accordent à leurs élèves dans les dispositifs d'apprentissage mis en place (phase d'instrumentalisation), et ce à partir de questionnaires, d'entretiens, et de l'auto-confrontation.