Analyse des caractéristiques de pulvérisation et de l'impact environnemental des mélanges diesel + biodiesel + alcools à longue chaîne

by Leidy Vargas IbáñEz

Thesis project in GI : Génie Industriel : conception et production

Under the supervision of José Julián Cano gómez, Peggy Zwolinski and Felipe de jesús Cerino Cordóva.

Ongoing thesis at Grenoble Alpes and the jointly supervising institution l'Universidad Autónoma de Nuevo León , under the authority of École doctorale Ingénierie - matériaux mécanique énergétique environnement procédés production (Grenoble) , in a partnership with Sciences pour la conception, l'optimisation et la production (Grenoble) (laboratoire) since 22-10-2018 .

  • Alternative Title

    Analysis of spray characteristics and environmental impact of diesel + biodiesel + long-chain alcohols blends


  • Abstract

    The objective ofthis project is to elucidate the effect of long chain alcohols as new additives of diesel-biodiesel mixtures on the spray characteristics in a combustion chamber, using computational fluid dynamics (CFD). The results obtained through numerical modeling will be validated with experimental measurements made in common-rail direct fuel injection. Thermodynamics and transport properties of the fuel blends will be experimentallydeterminedand compared with the diesel fuel standard (EN 590). Additionally, we willevaluate the environmental impacts associated with the production and use of diesel-biodiesel + additive mixtures as alternative fuels in an internal combustion engine.


  • Abstract

    L'objectif de ce projet est d'élucider l'effet des alcools à longue chaîne en tant que nouveaux additifs de mélanges diesel-biodiesel sur les caractéristiques de pulvérisation dans une chambre de combustion, en utilisant la dynamique des fluides numérique (CFD). Les résultats obtenus par modélisation numérique seront validés à l'aide de mesures expérimentales réalisées en injection directe de carburant à rampe commune. La thermodynamique et les propriétés de transport des mélanges de combustibles seront déterminés expérimentalement et comparés à la norme pour le carburant diesel (EN 590). De plus, nous évaluerons les impacts environnementaux associés à la production et à l'utilisation de mélanges diesel-biodiesel + additifs comme carburants de remplacement dans un moteur à combustion interne.